#14: Jeg har angst for å se folk i øynene

Lytterne våre spør – psykologen svarer deg: 

Tema: Om å utvikle angst for å se folk i øynene og om begrepet psykopati

En av lytterne spør:
Jeg har de siste to årene utviklet en angst for å se folk i øynene.

Tidligere har jeg vært en sosial og sprudlende person, men nå tar angsten helt overhånd. Det blir rett og slett utrolig ubehagelig når jeg møter andres blikk, og jeg ser at andre blir ukomfortable også, noe som gjør dette til en ond spiral. jo mer jeg tenker på det, jo værre blir det, men jeg klarer rett og slett ikke å endre tankemønsteret.

Nå lurer jeg på om dere kan gi meg noen konkrete tips til hvordan jeg kan forsøke å komme over denne frykten/sosiale angsten.

Hør rådene til Janne & Nils.

Podcast 

#14
Hvordan komme over angsten for å se folk i øynene?

Styrk din mentale helse

Ro ned stress, snu negative tanker og bygg selvfølelse
– på bare noen få minutter om dagen.

Mindfit app