Mindfit bloggen

Aksepter dine tanker og følelser!

(Read this in English)

I Mindfit har vi samlet ulike hjelpeteknikker som du kan benytte når du er stresset eller står i en utfordrende situasjon. Når du skal gjøre noe som er utfordrende for deg, er det lett å gi opp fordi du kjenner ubehag.

tanker

Vi anbefaler å gjøre deg kjent med hjelpeteknikkene. Prøv dem og finn ut hvilke som kan passe deg best, slik at det blir enklere for deg å benytte når du først har behov for det.

Teknikkene kan hjelpe deg å mestre ubehaget i situasjonen bedre.

Aksepter tankene dine

Noen ganger forsøker man for hardt å kontrollere tanker og følelser. Du kan øve på å la tanker og følelser vandre fritt. Din oppgave er å observere det som dukker opp og la dem være der en stund, dette gjelder både positive og negative tanker og følelser.

  • Når du aksepterer dine tanker og følelser vil du merke etter hvert at det kan være lettere å la dem gå.
  • Det er viktig å ikke gi negative tanker og følelser for stor plass, men akkurat passe oppmerksomhet.

Slik gjør du: Sett av minimum 3 minutter til denne øvelsen

Mindfit-skyer-tanker

Se for deg at tankene og følelsene dine er skyer som flyter over himmelen

  • Det ville vært unødvendig å forsøke å dytte skyene unna eller kontrollere bevegelsene deres
  • Behandle tankene og følelsene dine som skyer
  • Se for deg de negative tankene og følelsene dine inne i skyene
  • Aksepter at de er der, men prøv samtidig å la dem være i fred
  • Forestill deg at de nå passerer forbi deg

Andre teknikker:

Mindfitapp-skjermbilde


Mindfit hjelper deg til å få en bedre hverdag!
Med enkle grep og teknikker kan du endre ditt tankemønster, flytte fokus og få større mestringsfølelse på de utfordringer du selv har i hverdagen. Last ned Mindfit – på App Store / på Google play